Helg

2012-01-28 @ 10:55:16
Äntligen är det helg. Igår efter jobbet var jag och fixade mina naglar inför Mexico, efteråt gick vi hem till Benny och Emely där vi satt ett helt gäng och hade trevligt. Idag blir det snart träning sen ikväll ska vi gå på bio och se Mission Impossible. Imorgon ska jag hem till min lilla snäcka och hälsa på henne, har inte träffat henne på snart två veckor och saknar henne så det gör ont i hela kroppen. Får passa på och träffa henne lite extra mycket nu innan vi åker och blir borta hela tre veckor. Givetvis så saknar jag lille Kimisen med, hoppas han är hemma imorgon. Stor kille nu ju, vill vara ute med vänner istället för att träffa "gamla" Faster haha. Ska egetnligen gå på bio imorgon med men får nog avboka då jag känner att jag vill vara hemma och vila ut lite en av dagarna med. Full rulle varje dag.

Hoppas ni får en trevlig helg.

Gammal bild

Träningsvärk

2012-01-26 @ 21:24:33
I tisdags efter gymmet fick jag ett sms från M "Jag har en bra magövningsdvd på 17 minuter" När jag kom hem var det bara att lägga sig på golvet och kora igång. Båda låg och stönade och pustade hahaha. Heltm sjuka övningar och tränaren på dvd var grym. Två dagar senare har jag fortfarande träningvärk i magmusklerna, kan inte träna den. Vi sa att vi skulle köra detta varannan dag nu, men idag när jag var på gymmet och skulle köra lite mage efteråt så gav jag upp rätt så fort. Helt grym träningsvärk.

Satsar på plattmage med lite liiiiite synliga muskler, men okej det där är inte snyggt på en tjej,
men grymt jobbat

Stolt

2012-01-21 @ 10:40:13
Igår hade jag min gottedag vilket jag inet brukar ha en Fredag, men jag var såååå sugen igår och det kändes som kroppen SKREK efter god mat och gottis. Har tränat 8 dagar rad och ätit för lite. Brukar äta gotte på lördag eller söndag men då är jag oftast inte SÅ sugen på godis för att jag FÅR äta, men när jag inte får så är jag så sugen, och jag tror att man funkar så i alla lägen faktiskt :)

Sitter och äter min müsli nu och dricker grönt te för att snart bege mig mot gymmet. Senare ska jag fika med Alexandra som jag saknat så mycket. Därefter blir det middag i Bjuv och ikväll blir det bio. Jag har redan köpt biljetter till nästa helg med till Mission Impossible. Imorgon ska vi försöka komma ut och fotografera lite och testa våra nya kameror. Ska även försöka hinna träffa Sabbi som är hemma några dagar från Stockholm. Hon ska på intervju på måndagi Helsingborg. Om allt går bra så kommer vi jobba inom samma koncern snart. Älskar dig Oufki <3 Förhoppningsvis kan vi boka vår resa till....... snart ;)

Är stolt över mig själv när jag tänker på vissa saker. Jag vet vad jag vill, och jag strävar alltid efter att uppnå mina mål. Jag slutar aldrig att kämpa, och jag är glad över att jag är så envis som jag är. Har nog mina föräldrar att tacka då Mamma var hur envis som helst, men jag tror att Pappa är mer envis faktiskt, det har jag ju märkt kan man säga. Hur som helst, jag ser möjligheter och jag är inte nöjd förrän jag står på toppen av berget och skriker " JAG KLARADE DET" Än så länge håller jag på att klättra upp för det. Jag har kommit en bit på vägen. Man ska aldrig SLUTA försöka, då är man svag.

Jag har inte haft ett lätt liv, jag tänker inte klaga då det alltid finns någon som har det värre, men jag måste säga att det räcker att det går neråt ett litet tag så börjar man falla. Min mamma gick bort när jag precis fyllt 20 år och hon 50 år. Jag var fortfarande en liten flicka som behövde min mamma i mitt liv. Jag var inte redo, och det var inte hon heller. Ända sen hon gick bort så har jag haft svårt för att finna lycka och en mening med livet. Jag har varit förvirrad länge. Jag behöver henne fortfarande i mitt liv, jag behöver få ringa henne, jag behöver få komma hem till henne och bara sitta där och känna mig trygg. Jag känner mig fortfarande som en liten flicka som behöver henne, men jag kommer aldrig att få tillbaka henne. Jag har börjat acceptera det, och det är ett steg framåt, men jag kommer aldrig leva lyckligt fullt ut. Jag kommer alltid att ha ett ärr i hjärtat och hjärnan efter hennes bortgång.
Jag fick reda på att jag hade en underfunktion i min sköldkörtel vilket innebär tabletter livet ut. Min kropp var helt förstörd innan jag fick min diagnos. Jag var sur, hade ont i huvudet konstant, trött hela tiden, kunde inte tänka ordentligt, koncentrations svårigheter och frös hela tiden osv. Idag kan jag inte påstå att jag är helt återställd efter 3 doshöjningar. Ska öka den snart igen men måste ta blodprov.
Jag har ingen familj längre (förutom M och Ella). Att ha en familj betyder mycket då det är dem som får en att känna sig trygg.  Men jag har hellre ingen familj, än en familj som beter sig uselt. Det betyder att jag ska ta mig igenom mitt liv på min egen hand, MEN jag skulle ljuga om jag säger att jag inte saknar dem. För det gör jag, och trots att jag inte ser dem som min familj längre så älskar jag dem ändå. Ella kommer jag alltid finnas för. Hon betyder allt för mig. Hon är min lilla prinsessa och jag kommer aldrig att svika henne eller vända ryggen. Den kärlek jag har för henne är svår att beskriva, när jag ser henne le så smälter mitt hjärta. Det måste vara helt underbart när man får egna barn då. Eftersom hon inte har någon pappa så tänker jag vara den bästa fastern hon har. Hon har bara mig på den sidan av familjen och jag tänker hjälpa henne med allt i livet. För det är det familj gör. Jag vill inte att hon ska känna sig övergiven.

"När du faller, gör allt för att ta dig upp igen"

//Sanny

Tror..

2012-01-19 @ 20:03:35
jag har hittat ett hotell som vi ska bo på. Eller tror och tror, jag har faktiskt bokat det men kan avboka det när som helst då jag har fri avbokning, så jag har detta säkert nu medan jag fortsätter leta. Vill faktiskt bo på detta hotellet men vill ha FRUKOST inräknat men det fick vi inte i detta priset, och som jag nämnt innan så ska man ha frukost så springer kostnaden per natt iväg direkt. Störigt, det är inga Thailand priser ska jag säga :) Man har blivit såååå bortskämd med Thailandpriser. Finns billiga hotell med i Cancun men som sagt, ska jag bo i Cancun så ska jag bo lite finare, iaf en vecka. Så vi får se om vi tar en vecka på ett finare ställe och en vecka på ett lite enklare. Egentligen vill jag lägga mer pengar på utflykter än hotell som man spenderar minst tid på (sover och duschar bara, men ska ändå vara fräscht rum som är rent) men kan inte förklara varför jag känner detta suget för ett fint hotell i Cancun. Tror det är för att jag är helt inställd på hotellkomplexen som får mig att dregla. Här kommer lite bilder på det hotellet jag har bokat.

Hotellet har 2 pooler, GYM (JAAA jag ska trääna på min semester och den är räddad, eller så blir det PW på stranden vid solnedgången) Tror hotellet har 3 restauranger och det ligger precis på stranden och på andra sidan av hotellet finner man MASSOR med restauranger osv. Bussen går percis utanför till den stora staden. Allt är perfekt!! Till frukost får man färska mjuka våfflor eller pannkakor :)

Här ska jag sitta med en drink

Hamilton

2012-01-17 @ 18:27:27
Igår var jag och M på bio och såg Hamilton. Den är bra för att vara svensk. Gillar inte svenska filmer annars, förutom Sunes sommar SÅKLART :) Igår var det huuur mycket folk som helst på gymmet när jag stack dit runt 6 tiden. Jag brukar träna vid sju efter middag men eftersom vi skulle på bio igår så valde jag att träna först, BIG mistake. Folk KÖADE till maskiner? Jag gillar inte det.
Annars händer det inte så mycket just nu om jag ska vara ärlig! Jobbar, tränar, letar fortfarande hotell i Cancun. På torsdag ska jag träffa Rahma över en fika, myys.

Jag saknar min Frobbe <3

MOTIVATION

2012-01-15 @ 11:27:40
Cause sometimes you just feel tired,
Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.

Eminem - Till I collapse

NU GYMMET

Vågar man ta ett steg framåt?

2012-01-14 @ 15:21:50

Det är den stora frågan :) Jag vill ju såååå gärna, känner att det är dags nu :) Ska höra med honom......

Nu får det ge sig

2012-01-14 @ 12:15:23
Mitt knä är helt CP! Valde att springa igår för första gången på 2-3 veckor och det började ila ibland, men jag lyckades ta mig igenom 45 min löpning nonstop. Nä jag sedan gick av bandet så fick jag halta mig fram. Känner mig som en gammal tant. Idag har jag ont i knäet ibland. Får nog gå till min doktor och kolla upp det. Antar att det är överbelastning eller något liknande.

Kollar lite efter bikini till Mexico, har redan typ 6 par bikini men jag tröttnar på dem efter något/några år. Vill ha NYTT. Kikade lite på H&M´s nya bikinis och några var fina.

Här kommer några jag gillar, gillar måånga fler men lägger bara upp några. Får se vilka det blir.

Gillar inte trosor som man INTE kan knyta på sidorna. Tycker det är snyggast med sådana trosor som är på denna bilden ovanfö med blommor. Nu blir det snart gymmet, idag är det styrketräning som gäller för hela slanten. På måndag lägger jag upp träningsschema och kost. Ska börja gå på pass igen och styrketräna minst 2 gånger i veckan och jogga (om knäet godkänner) 2 gånger i veckan. Igår blev det 45 min löpning sedan magövningar.

Ikväll blir det bio!

Letar forfarande..

2012-01-12 @ 18:31:18
Känns som jag inte kan hitta något hotell i Mexico när vi ska vara i Cancun.Hotellet i Playa del carmen är redan fixat. Jag vill bo ett hotell där alla andra hotellkomplexen ligger. Det ska vara liiite lyxigare i Cancun känner jag. Har hittat tre hotell jag kan tänka mig men vill så gärna ha frukost med men hittar ingen info om det. Det är myyycket dyrare om man ska ha frukost till än bara rummet. Hotellen där jag vill vara (hotellkomplexen) är dessutom dyrare än alla andra hotell i Cancun, men jag är hellre nära stranden än nära staden. Har läst att det går bussar jääättteofta från hotellen in till centrum för några kronor bara. Vill inte åka buss till stranden.

Ska fortsätta leta nu...........

Nu kan jag fotografera världen...

2012-01-11 @ 19:17:25
Idag efter jobbet körde jag till Expert och köpt mig TVÅ kameror. En systemkamera och en kompaktkamera. Båda två är NIKON. Är såå nöjd. Nu ska jag fotografera allt fint i världen och dessutom få bra kvalité. Ska dock köpa en till kamera som är vattentät.

Nikon D3100 18-105 VR

Nikon coolpix S4100

1 månad kvar

2012-01-10 @ 20:05:57
Idag är det 1 månad kvar tills jag sitter på ett plan mot MEXICO!!! Jag LÄNGTAR SÅÅ MYCKET. Vill bara ligga på stranden nu med en drink och njuta av solen och värmen, åka på utflykter, bada med delfiner, äta på restaurang varje dag.
Vi har bestämt oss för att spendera 1 vecka i Playa del carmen och därifrån ta oss till Tulum och öar runt om, sen spendera 2 veckor i Cancun och göra samma sak där. Först tänkte vi åka över till isla Mujeres och bo där några nätter osv, men bättre att ta båten över några dagar. Ska inte vara långt och definitivt inte dyrt. Slipper vi packa väskor hela tiden och flänga hit och dit.

Cancun <3

Imorgon..

2012-01-10 @ 14:37:01

Blir det äntligen dags för att dra till jobbet igen. Bestämde mig för att vara hemma idag med då jag fortfarande mådde lite halvdåligt i morse.

Får se om vi köper en systemkamera denna veckan. Vi har hittat en vi gillar och sen ska vi ha en vanlig kamera och en kamera som vi kan plaska i vattnet med. Så 3 kameror på ingång. Vill ha en bra kamera nu när vi ska till Mexico.

Nej ska ta och plocka undan lite i hemmet, ta bort julgrejerna osv.

Veckan började inte bra...

2012-01-09 @ 21:56:16
Idag skulle jag börja löpa och köra igång med nyttig kost för att komma i form till min semester. Det slutade med att jag legat på soffan heeeeeela dagen (har liggsår nu) och kollat på tre Twilight filmer. Sov 2 timmmar i natt. Vaknade av att jag hade riktigt ont i magen och svetten rann och en extrem huvudvärk. Såå typiskt. Mår illa och tror jag blir hemma imorgon med, man vet aldrig vad det är jag har fått, kan vara maginfluensa och då vill jag inte smitta alla andra.
MEN jag kommer på fötter snart och då jävlar i det ska det tränas. Längtar.

Jag och Sabbi har lite planer i sommar, hoppas dem blir av!!! Kommer bli riktigt underbart. Hon har ju flyttat från mig och bor numera i Stockholm. Vi får se, åker nog och hälsar på henne innan vi åker till Mexico. Hon betyder mycket för mig och det har hon alltid gjort, vi har en speciell kemi som jag inte har med någon annan tjejkompis och vi får varandra alltid att le. Det är klart att en vänskap inte alltid är en dans på rosor, men är man bra vänner så löser man det mesta. Oufkipoufki <3

Har mycket att planera nu inför sommaren och så, ska ju hinna med att åka till Turkiet på bröllop med, ska bli spännande och otroligt roligt att få uppleva ett turkiskt bröllop.

Vi hörs imorgon

Älskade Prag

Uttråkad

2012-01-08 @ 10:43:34
Jag reser mycket i mitt liv, jag vet. Jag älskar att resa, men det är fortfarande något som fattas i mitt liv. Jag känner mig uttråkad i Sverige. Jag känner att jag inte lever ut helt och hållet här. Jag vill flytta utomlands en längre tid. Göra något helgalet. Jag känner mig instängd..

Gymmet

2012-01-07 @ 11:27:13

ska snart bege mig till gymmet. På måndag kör jag igång med hårdträning och bra kost. Målet är att väga 52 kilo när jag åker till Mexico. Kan bli rätt svårt då, men jag ska försöka. När man redan väger så lite som jag så är det svårt att gå ner då det krävs mer. Målet är ju att få en tajt kropp. Jag kommer att använda mig a vågen men spegeln är den som kommer att avgöra om jag är nöjd eller inte. Jag vet att jag sa att jag skulle ner till max 54 kilo och jag vet att en del vänner sa " När du är där så kommer du att vilja gå ner mer" Då sa jag bara nej det räcker då, men det visade sig att det räckte inte. Jag vill inte se ut som ett benrangel men jag vill ha en smal, fast kropp. Smal är jag väll redan men dallret sitter kvar på vissa ställen, styrketräning it is! Det värsta är att mitt knä är sönder efter all löpning innan nyår. När vi var påväg till Prag så hade jag ont i knäet under hela resan dit och hem. Hur jag än vred och vände på mig så pulserade hela knäet och ilade. Har inte spungit sedan december och på måndag ska jag börja löpa igen, hoppas att knäet är återställt. det är riktigt störigt. Jag har löpskor, men kan hända att jag trampar fel. Sedan jag kom hem från Prag har jag bara gått PW. Vill ge 100% nästa vecka.

Igår var vi som sagt på kalkonmiddag, sedan blev det en runda hem till min lilla prinsessa för att pussas och kramas och bygga lego. Jag och M satt och skrattade konstant åt Ella, hon är verkligen i sina bästa år nu. M sa igår "hon borde stannat i denna ålder, helt underbar nu. Jag smälter" Hon har så härlig personlighet. Mitt lilla hjärta. Får se, ska nog träffa henne på söndag med en runda.

Nyvaken Ella igår

Jag och mitt hjärta bygger lego <3 Love you

Nytt år, 2012!!

2012-01-05 @ 18:12:39

Vi var i Prag på nyår. Åkte från Sverige den 29:e december. Jag älskar Prag och alla de underbara gamla byggnaderna som lyser upp på kvällen, precis som i en saga. På nyårsafton åt vi på en italiensk restaurang och maten var kanon, även servicen. Sedan vid tolv slaget begav vi oss mot Karlsbron och trodde att vi skulle få plats på den som för tre år sedan, men icke, så vi fick stå i början av bron. Hur mycket folk som helst. Alla stod och hoppade, skrek, sjöng, sprutade champagne på varandra, smällde raketer. Det är helt annorlunda där jämfört med Sverige. Var även på bio tre gånger i Prag haha. Kan bara säga att jag aldrig mer vill gå på bio i Helsingborg. I Prag var där 13 biosalonger i en byggnad och alla var större en den största vi har här på SF, fräschare, större skärm, bättre 3D kvalité´och bättre ljud.
 Nu väntar jag bara på nästa resa som blir Mexico 10 feb. Behöver lite värme och sol nu känner jag. Kör alltid all in med energi osv när jag är i Sverige sen bara MÅSTE jag åka för att koppla av och samla nya krafter och energi. Läängtar!

Imorgon blir det kalkonmiddag hemma hos M:s föräldrar och i helgen blir det bio ( har många biobiljetter att utnyttja fortfarande)

Vad hände 2011 då?

- Gick ner 12,6 kg
- Åkte till Thailand
- Åkte till New York
- Åkte till Cypern
- Varit rökfri i 3 år
- Varit på casting inför en film som fick ställas in (fick rollen)
- Varit i Prag

Planerna för 2012

- Få fastare kropp och väga 52 kilo (vägde 53,6 kilo för inte så längesen)
- Åka till Mexico
- Åka till USA igen (vet inte om det blir shoppingresa till New York igen eller om det blir Miami eller Florida)
- Fullfölja mitt nya nyårslöfte som är att sluta knäcka mina fingrar
- Åka till Paris under nyår
- Varva ner mer (stressar för mycket i min vardag)
- Njuta mer av mitt liv

Visar lite bilder från Prag

Prag 5

Biomys

Min outfit på nyårsafton (sorry att den är på fel håll)

Restaurangen

Förrätt - Brushetta

Förrätt nr 2: Krämig tomatsoppa (nu var jag redan mätt haha)

Huvudrätt - Stor beefstek med svampsås, potatis och grillade grönsaker (godaste
köttet jag någonsin smakat)

Efterrätt - Chokladfondant med kokosglass

Delade på en flaska vin

12 slaget vid Karlsbron

Karlsbron upplyst på kvällen, helt underbart