Nytt år, 2012!!

2012-01-05 @ 18:12:39

Vi var i Prag på nyår. Åkte från Sverige den 29:e december. Jag älskar Prag och alla de underbara gamla byggnaderna som lyser upp på kvällen, precis som i en saga. På nyårsafton åt vi på en italiensk restaurang och maten var kanon, även servicen. Sedan vid tolv slaget begav vi oss mot Karlsbron och trodde att vi skulle få plats på den som för tre år sedan, men icke, så vi fick stå i början av bron. Hur mycket folk som helst. Alla stod och hoppade, skrek, sjöng, sprutade champagne på varandra, smällde raketer. Det är helt annorlunda där jämfört med Sverige. Var även på bio tre gånger i Prag haha. Kan bara säga att jag aldrig mer vill gå på bio i Helsingborg. I Prag var där 13 biosalonger i en byggnad och alla var större en den största vi har här på SF, fräschare, större skärm, bättre 3D kvalité´och bättre ljud.
 Nu väntar jag bara på nästa resa som blir Mexico 10 feb. Behöver lite värme och sol nu känner jag. Kör alltid all in med energi osv när jag är i Sverige sen bara MÅSTE jag åka för att koppla av och samla nya krafter och energi. Läängtar!

Imorgon blir det kalkonmiddag hemma hos M:s föräldrar och i helgen blir det bio ( har många biobiljetter att utnyttja fortfarande)

Vad hände 2011 då?

- Gick ner 12,6 kg
- Åkte till Thailand
- Åkte till New York
- Åkte till Cypern
- Varit rökfri i 3 år
- Varit på casting inför en film som fick ställas in (fick rollen)
- Varit i Prag

Planerna för 2012

- Få fastare kropp och väga 52 kilo (vägde 53,6 kilo för inte så längesen)
- Åka till Mexico
- Åka till USA igen (vet inte om det blir shoppingresa till New York igen eller om det blir Miami eller Florida)
- Fullfölja mitt nya nyårslöfte som är att sluta knäcka mina fingrar
- Åka till Paris under nyår
- Varva ner mer (stressar för mycket i min vardag)
- Njuta mer av mitt liv

Visar lite bilder från Prag

Prag 5




Biomys


Min outfit på nyårsafton (sorry att den är på fel håll)


Restaurangen


Förrätt - Brushetta


Förrätt nr 2: Krämig tomatsoppa (nu var jag redan mätt haha)


Huvudrätt - Stor beefstek med svampsås, potatis och grillade grönsaker (godaste
köttet jag någonsin smakat)



Efterrätt - Chokladfondant med kokosglass


Delade på en flaska vin


12 slaget vid Karlsbron






Karlsbron upplyst på kvällen, helt underbart









Den ena julmarknaden






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback