Måndag

2010-03-29 @ 14:50:00
Idag är det sista dagen på min nästan 4 veckor semester och helst av allt vill jag bara vara hemma en vecka till, men samtidigt ska det bli skönt att komma in i vardagen igen, så man känner att man lever ( känner sig slö hemma) och på det sättet så går tiden fortare. Pallar inte med detta vädret. Man vill lixom inte göra något när det ser så här grått ut. Saknar min boobi, vi har inte varit utan varandra en minut på snart 1 månad och idag jobbar han. Känns lite tomt. Har varit i bjuv idag och fixat mina naglar. Alltid lika kul hos Jess..haha så sjuka :) Jag känner inte av någon speciell jetlag som många får. Är ju lite trött under dagarna men inte så att jag somnar. Hoppas jag slipper det. Har heller inte blivit speciellt deprimerad ( som jag brukar bli efter en resa) eftersom man vill tillbaka så mycket.  Klart jag hade kunnat göra allt för att åka igen till paradiset men skönt att man inte känner att man är ledsen för då hade jag bara blivit deprimerad och tyckt att livet hade varit skit. Vi håller redan på att planera nästa resmål iaf. Det ser man fram emot. Hoppas bara på att få ett nytt jobb snart med. Bilder får ni vänta lite med. Mikael har dom på sin dator så han får skicka dom till mig nu någon dag. Gud vad Sverige är tråkigt om man jämför med andra länder. Grått, trist, dött. I thailand var det full rulle från morgon till kväll. Liv överallt. Älskar sånt. Men men :) Tur på ett sätt att Sverige inte är lika livligt för då hade man inte sett fram emot att åka utomlands.
Jag blev helt chochad när jag kom hem, trodde jag hade lagt på mig typ 5 kilo om inte mer. Ställde mig på vägen dagen efter vi kommit hem och hade bara gått upp 1.5 kilo på tre veckor. OCH JAG HAR INTE BANTAT TRO MIG!! haha sjukt. Men har säkert gått upp en del på dessa dagar vi varit hemma, vi sa det att när vi kommer hem ska vi njuta hela helgen sen börjar vi ta tag i vikten igen. Ska bli skönt för denna helgen har varit KRÄNGHELG till max, vågar inte ställa mig på vågen nu mer :)

Dessa låtar lyssnade jag rätt mycket på när jag solade i  Thailand. ÄLSKAR AKON och Guetta.

Akon ft Pitbull - Shut it down

David Guetta Ft Chris Willis - Gettin over

Akon ft Novel - Missing you

Home again.

2010-03-26 @ 09:11:06
Då var man hemma från Thailand. Gillar inte det alls. Vill tillbaka till paradiset. Vi har verkligen njutit och ätit gott. Till er som aldrig varit där, ÅK DIT.
Vi gillade både Patong och Ao Nang men vi tyckte Ao Nang var mysigare. Det var liksom mer THAILAND. Man tog en longtailbåt till olika öar för en billig peng och bara njöt. När vi sedan kom till Patong så var det storstadsliv som gällde med en stooor strand. Vattnet på stranden i Patong och även Ao Nang var inte lika fint som ute på öarna. Det går inte ens att jämföra. Vi har verkligen gjort allt som vi har velat att göra, ett undantag var att vi ville åka till Bangkok men just när vi var där, var det som värst med strejkningen osv, så vi bestämde oss för att skita i det. Vi har haft sol varje dag och en temperatur på 40 grader. Man svettades ihjäl när man låg och stekte ( barbeque som männen på stranden kallade det för :) ) på stranden. Helt annan värme än i de andra länderna jag varit i. Vi har bestämt oss för att besöka Thailand igen. Det är ett måste. Allt detta har vi gjort under 3 veckor:

Ao Nang:
- Thaiboxning
- Full day trip till Phi Phi öarna + Maya Bay ( där dom spelade in The Beach) Bamboo Island
- Railey Beach
- Poda Island
- Tub Island
- Chicken Island
- Phang Nga Island
- Besökte Krabi Town

Patong:
- Fanta Sea ( Stor, berömd show i Phuket)
- Full Day Trip där vi red på elefant, såg monkeyshow, matade apor, besökte cashewnut factory, honungsföretag, paddlade kanot, matlagningskurs hemma hos en Thailändare, besökte vattenfall ute i skogen, besökte skogen där träden innehåller gummi ( dom dom bl a gör kondomer av :) )
- Shooting range ( fick skjuta med en 22mm )
- Phuket town market ( gigantisk marknad där allt från kläder till djur såldes)
- Bowlat
- Phuket Zoo
- Coral Island
- Kai Nui Island och Kai Nuk Island
- Blivit pussad av en elefant haha
- Parasailing
- Snorklat med fiskar på dom olika öarna

Där är säkert något jag har glömt.  :)

Nu ska man försöka komma in i vardagen igen. Usch. Men är glad att jag får träffa Familj och Vänner igen. Oufki var här redan igår kväll när vi kom hem.

Nästa resa ska snart planeras ;)
Bilder kommer upp senare!

Phuket

2010-03-11 @ 04:11:16
Om en timme lamnar vi Ao Nang for att bege oss till Phuket och njuta dar i tva veckor. Sjukt att det redan har gatt en vecka pa var semester. Tur att vi tog tre veckor. Vi har iaf besokt alla oar runt omkring har. Sa nu kan vi lamna Ao Nang utan angest :) Vi bada fjallar lite har och dar nu men det tar vi igen. Annars har vi blivit bruna och fina under denna veckan. Horde att det blivit kallt i Sverige igen. Usch. Men vi bryr oss inte :) Haha.
Na nu ska vi upp och hamta vara vaskor. Hors kanske i Phuket.

Ciao!

KRABI

2010-03-05 @ 09:23:34
Har precis kommit hem fran Railey Beach. Tycker den stranden ar mycket finare dom har i Ao Nang. Vi trivs som fisken i vattnet och har ar helt underbart vackert och mysigt. Ett riktigt paradis. Imorgon ska vi pa o -utflykt. Vi ska besoka massa oar och snorkla osv. Vi har brant oss riktigt mycket och tar det darfor ratt so lugnt i solen, vill ju inte borja fjalla. Nu ska vi ga och ata en god lunch sen vila lite vid poolen. Ikvall blir det kanske Krabi town eller Thai Boxning. Nu ska vi fortsatta leva i paradiset.
By the way, har ar sakert 40 grader varmt. Svettas gor man konstant.

HEJ DAAA...

KRABI

2010-03-05 @ 09:23:33
By the way, har ar sakert 40 grader varmt. Svettas gor man konstant.

HEJ DAAA...

THAILAND 3 - 25 MARS!!!

2010-03-03 @ 08:31:08
Sitter här nu och har ätit frukost. Detta är sista gången jag bloggar från Sverige. Kl 10 beger vi oss mot bjuv för att därifrån ta oss till Malmös flygplats där flyget går 15.00. JAG ÄR I EXTAS! Jag har längtat efter denna dagen i 8 månader. IDAG har den dagen inträffat :) Vi hade lite problem med packningen igår. Haha men det har löst sig, får vi hoppas. Sjukt att  man bara får har 15 kg i sin stora väska. Bara väskan väger säkert 5 kg. Sjukt. Vi ska ju vara borta 3 veckor. Ska man inte ha med sig något alls då? Dålig stil, men flygplatserna vinner så klart på det. Det är därför dom gör så, för dom har inget liv och vill suga ut pengar från folk. Sånt är livet. Oufki, Lilo och Patrik var här igår med på besök. Fick säga hej då till min bästa vän som jag ska vara utan i 3 veckor. Men lättare när man själv åker än när någon annan åker :) Tänker kanske inte lika mycket på det som när man sitter hemma. Det var riktigt skönt att jobba sista dagen igår. Fast tiden gick riktigt sakta hehe. Nä nu ska baguetten in i ugnen som vi ska ha med oss, sen ska vi stänga våra resväskor och bege oss!! Ha det så trevligt i kalla Sverige, för jag ska ha det UNDERBART i THAILAND. Händer nog att jag skriver därifrån någon gång. Lär inte springa till massa internetcaféer när jag är på semester, men något lär man säkert besöka :)

Nu drar jag till solen och värmen :)