LCHF

2012-05-17 @ 11:18:36
Idag vaknade vi runt 9 och jag stack på IW pass på gymmet. Nyss hemkommen och sitter och äter min fiberhavregryn med linfrö och kanel på och en kopp grönt te. Skulle egentligen ut på pw innan frukost men vaknade och hörde hur regnet piskade mot fönstret och det blåste. Börja känna träningsvärken i magen nu.
Jag och M satt och diskuterade lite angående olika diet-metoder. Som ni redan vet så gillar jag inte att BANTA. Jag vill bara äta nyttigt och träna, men ändå dra ner på kolhydrater. Vi har kört rätt mycket efter GI metoden tidigare fast dragit in Atkins metoden med. M tycker det är tråkigt och torrt ibland. Så vi köpte hem två böcker som handlar om LCHF. M kollade lite recept och blev helt till sig haha " ÅHH då äter jag hellre LCHF med massa goda fettiga såser osv" haha. Ja vi ska testa det, fast jag kommer ändå att hålla mig till kött, grönsaker, sallad osv och inte så mycket gräddiga gratänger osv, fast det låter godare. Kan kombinera lite. det viktigaste är ändå att hålla sig borta från potatis, ris och pasta så mycket som möjligt. Om jag äter havregryn eller müsli på morgonen spelar ingen roll, frukost är viktigast och man bränner bort det snabbt.

Ska kolla lite i en av vår nya LCHF bok och leta upp lite goda recept. Idag blir det köttfärspaj fast med en botten gjord av ägg och matlagningsgrädde istället för mjöl osv :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback