Långledig

2012-05-16 @ 21:18:10
Skönt när det är röda dagar under veckan. Har tagit ledigt på fredag så att jag är ledig torsdag - söndag. Ska försöka ta mig ner till Malmö och kika lite i möbelbutiker, träffa min lilla Ella och busa med henne och träna. Har kommit igång ordentligt nu igen. Nyttig kost och träning. Igår gick jag upp tio i 6 på morgonen innan jobbet och gick PW 40 min, samma idag men har tränat två gånger idag, både morgon och eftermiddag. Blev även ab ripper. Nu när jag är ledig dessa 4 dagar blir det träning två gånger om dagen. Nu ska fettet bort!! Köpte såna Shirataki fettucini för någon vecka sedan. Testade dem idag till min köttfärs och jag måste faktiskt säga att det var riktigt gott, trots att konsistensen var konstig. De var hala? Det fanns knappt något tuggmotstånd, men de var helt okej för att vara nyttig fettucini. Man lurar hjärnan och kroppen med kolhydraterna. Går man på diet där man ska bortse från Pasta, potatis, ris osv och bara ska äta kött och sallad så kan man tycka ibland att man lider, för man måste/vill ha pastan till den där goda köttfärsen, man vill ha potatisen till den goda köttbiten med någon god sås. Vi får för oss att vi MÅSTE ha det. Jag har även köpt pasta som knappt har kolhydrater men innehåller mängder med protein och när jag smakade det så var jag så lycklig och glad över att jag hittat något med tuggmotstånd och som nästan smakar som pasta. Jag bryr mig inte om att det är torrare eller smakare annorlunda, så länge får äta det med min köttfärs eller vad det nu är jag vill äta, jag vill ha det som fattas i min matdå vi har lärt oss att äta pasta osv med olika rätter. Jag behöver inte äta pasta som innehåller massa onödigt som kroppen egentligen inte behöver, för som sagt det är huvudet som spelar spratt.


Innehåller endast 5 kcal per 100gram och endast 0,4 gram kolhydrater. TESTA och se om ni gillar det. Ett paket kostar ca 20 kr så de är inte billiga, men värt att prova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback