Thailand

2011-01-22 @ 11:22:19
Det jag betalade som jag skrev sist var en flygresa till Thailand. Vi orkar inte med vädret här hemma längre. Så det är dags att återvända till underbara vackra Thailand för att njuta och koppla av i värmen. Håller på att titta på lite hotell eftersom vi valt att boka det sidan om. Vi ska nämligen vara i Ao Nang i en vecka, åka runder på alla de underbara öarna Phrang Nga, Hong Island, Chicken Island, Poda Island, Railey m.f. Ao Nang är helt underbart måste jag säga. Förra året vi åkte till Thailand var vi en vecka i Ao nang först. Det var helt perfekt att gå ner på stranden som inte var sååå jätte speciell, och ta en liten båt ut till vilken paradis ö man ville runt om för 20 kr och bara ligga där till eftermiddag och njuta. Jag kommer så väl ihåg hur nöjda vi var med Ao nang och var helt nyfikna på vårt nästa stopp som var Patong där vi skulle vara i två veckor. Vi visste ju att det var 3 gånger så stort som Ao nang. När vi kom dit var vi helt chockade. Jag kommer ihåg att jag tänkte, VAD ÄR DET FÖR SPECIELLT MED PATONG? Där var en vanlig strand ( till och med vattnet i Tunisien, Cypern, Rhodos) var finare och allt var så packat överallt med krogar,affärer osv. Det var med andra ord inget speciellt, jag hade lika bra kunnat vara i Europa i typ Barcelona eller något. Jag tycker att om man ska åka till Thailand så ska man utnyttja småstäderna och öarna som är så vackra och det lugna livet, annars kan man lika bra stanna i Europa. Iaf, vi ska till Ao nang en vecka och andra veckan blir det Koh Samui (alltid velat åka dit) eller/och Koh Lanta. Vi får se när vi väl kommer ner, ska höra med lite folk där nere vilken ö som är bäst och vackrast. JAG LÄNGTAR!! Vi åker 3 mars, alltså så är det exakt ett år efter vi var där sist :)

Resursgalan var helt underbar i torsdags. Alla som jobbar inom Resurskoncernen var med. Det var nomineringar, tre rätters och Erik Saade kom dit och uppträdde haha, honom kunde dem ju skippa. Hade iaf en helt underbar kväll med härligt sällskap. Alla på jobbet dagen efter var rätt slitna, härligt :)

Ikväll kommer min bror hit och vi ska äta god mat och umgås, sedan blir det kanske bio idag eller imorgon. Imorgon bär det av till bjuv på kalkonmiddag, mums.


Thailand 2010






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback