Snart jul?

2011-12-17 @ 11:34:45

Herregud, känns inte som att det är julafton nästa helg, jag vill att snön kommer NU!! Förra vintern var helt underbar, iaf på julafton. Det SKA vara snö under vintern och julen, annars är det ingen vinter. Har bara blåst och regnat än så länge och varit plusgrader. Hoppas att där finns lite snö i Prag.
Är så trött om dagarna nu, behöver semester. LÄNGTAR tills Prag och Mexico.
Julafton spenderas hemma hos M:s familj och jag är helt överlycklig att Ella ska spendera julafton med mig. Det är min närmsta familj och hon betyder allt för mig och jag vill inget mer än att spendera denna högtid med henne. Har redan köpt 4 julklappar till henne och har 2 till att inhandla. Vi ska sova i Bjuv och sedan spendera juldagen där med <3

Ända sen min mormor gick bort så har jag hatat julen. Julen ska man fira med sina nära och kära och när hon levde så brukade vi ibland åka till Polen och fira med morbrödrar osv. DET var JUL för mig. Kalla vintrar med mycket snö i Polen. Idag när jag åker till Polen så känner jag bara smärta men samtidigt glädje. Glädje för att det finns så många fina minnen därifrån som väcks till liv när jag sätter min fot i det landet plus att jag trivs bättre i Polen än i Sverige när jag väl är där, smärta för att jag tänker på min mormor, morbrödrar osv, saknar dem. Jag fick verkligen en familj/släkt som inte håller ihop.
Sen när mamma gick bort så fanns inte julen för mig längre. Det var droppen för mig, när jag satt hos min pappa den första julen utan mamma så gjorde jag allt för att hålla masken. Som tur var så gjorde vi julen så bra så att jag släppte allt för en stund och kunde skratta lite.
Det jag har märkt nu på under de senaste två åren är att jag börjar gilla julen igen, trots den stora saknaden och tomheten. Jag börjar tycka om det mysiga med julen igen och det är jag glad över. Det är jobbigt att gå och känna att man plågas så fort julen eller någon annan högtid kommer. Jag tror jag kommer ÄLSKA julen igen den dagen jag får egna barn, älskar jag inte julen då så kommer jag göra allt för att mina barn kommer att älska julen iaf.

När jag tittar på Ella så ser jag min kära mamma. En bestämd liten dam som älskar kläder. Hon är en del av sin farmor, och närmre än så kommer jag inte min mamma.

Mamma under sin sista julafton med oss.


Mamma med sin favorit Kim som hon älskade jättemycket fast det inte var hennes riktiga barnbarn.
Kim kommer alltid vara familj för mig, fast vi kanske inte delar samma blod så har han ändå funnits
i mitt liv i 8 år och jag skulle aldrig få för mig att bara slänga bort en liten pojke bara för att två personer gör slut.
Det är hjärtlöst att göra så. Det är ett oskyldigt barn, och det var så mamma kände med. Riktig polsk kvinna.
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback