Hemma igen..

2010-10-20 @ 10:49:22
Jag kom hem i Måndags morgon. Jag och Sabbi oufki var i Polen, Szczecin <3
Vi hade det helt underbart. Njöt av god mat och fin stad. Dock regnade det hela lördagen på dagen så det blev inte så mycket promenerande den dagen. Köpte mycket gott med mig hem (polskt godis) och även en riktigt fin ängel (staty) med ett ljus sidan om till min älskade mammas grav. I Polen har dom riktigt fina dekorationer till gravar.
Känner mig så bekväm i Polen, det var 6 år sen jag var där sist och jag har verkligen saknat landet. När jag är där så tänker jag mycket på min mamma och min barndom. Var mycket i Polen då och jag såg upp till landet. Tyckte om dom små kioskerna på gatorna där en liten gubbe eller tant satt och sålde allt möjligt. Än idag ser man kioskerna. MYS.
Vi gick till Polens största Spa anläggning som heter Baltica. Tyvärr fanns det inga behandlingar lediga så vi gick in på den delen där det fanns ångbastu, aroma bastu, jacuzzi osv. Helt underbart skönt var det att bara ligga där och lyssna på skön musik och andas in härliga dofter och bara slappna av. Vi har suttit och fikat på ett café som låg 22 våningar upp i en byggnad. Hade utsikt över heeeeeeela staden.
Nu när jag har varit i Polen så bestämde jag mig för att inte gå på någon diet. Jag tänkte - Hur ofta åker jag till Polen med min bästa vän? ska jag då vara tråkig och inte unna mig något? Man lever bara en gång..
Det blev lite strul med minibussen till hotellet från färjan, så allt slutade med att vi fick lyxsvit på båten hem. Det blev gott vin och lite choklad i sängen till en film.

Jag fortsätter att gå på diet här hemma nu. Totalt har jag gått ner 6 kg sen jag började i slutet på septemper. 

Bilder kommer när jag får dom från Oufkisen... :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback