Tänk om....

2010-11-19 @ 11:15:26

Idag är en sådan dag då jag sitter och lyssnar på Love songs från 80 talet och tänker på allt möjligt. En riktig funderardag med andra ord. Jag tänker på ALLT som har hänt i mitt liv. Jag tänker på min familj, mina val, mina resor, mina vänner, mina djur.. ja allt!!
TÄNK OM man hade kunnat spola tillbaka tiden, och när man hade varit tillbaka och vetat hur framtiden skulle bli eftersom man redan upplevt den. Tänk hur annorlunda man hade reagerat på saker och ting. Jag hade tagit vara på min tid och inte velat skynda mig framåt och vilja bli vuxen. Jag hade velat lägga mitt huvud i mammas knä och bara ligga där och prata med henne i flera timmar och NJUTA av att jag har min mamma vid min sida, att jag har en andra chans att få leva med min mamma EN GÅNG TILL! Jag hade tagit vara på vartenda sekund med henne, speciellt om jag hade vetat att hon i framtiden inte kommer leva länge. Ni vet som det är i filmer när en person kan åka tillbaka i tiden. Personen är medveten om att han/hon är tillbaka men inte dom andra. VARFÖR kan man inte få göra det?
Jag hade iaf valt en helt annan väg i mitt liv, jag hade tex valt att inte ge mitt hjärta till de som krossade det så fort de fick chans till det, killar och vänner som man lagt energi och tid på, till ingen nytta. Jag har iof bara lagt ner nästan 4 år på samma kille, killen som jag idag, om jag hade åkt tillbaka, inte ens kollat på eller pratat med pga allt skit han gjorde mot mig och hur han sårade mig.Jag hade hellre valt att lägga dom åren på något vettigt. Nog om honom. Jag hade inte valt de utbildningarna jag har valt, tex Service management. Jag hade satsat mer på skolan och FÖRSÖKT mer med att jobba med det jag vill (fast man är en förvirrad tonåring som vill bli ALLT)
Jag har alltid sagt att jag är en buisnesswoman i mitt hjärta. Jag har alltid velat bli något stort i mitt liv. Jobba med pengar. Kunna ha så mycket pengar i mitt liv så att jag inte behöver oroa mig över saker och ting. Jag vill inte ha miljoner eftersom jag tror att man tröttnar på pengar lätt. Jag menar, hur roligt är det att kunna köpa ALLT, åka överallt. De personerna som lever det livet uppskattar inte saker i sitt liv. Jobbar man hårt och har råd med en resa till ett land långt bort så är man så lycklig och glad att man ska åka. Så vill jag fortfarande känna, samtidigt som jag har råd att köpa allt jag vill köpa. TRIVAS med det jag gör i livet.

Jag är en person som INTE ångrar det som har hänt! Tro inte det när jag skriver allt detta. Jag menar bara att OM jag hade fått åka tillbaka i tiden ( vilket aldrig kommer hända, en dröm bara :) ) så hade jag gjort allt så mycket annorlunda.

Jag är fortfarande inte nöjd med det livet jag lever idag. Jag vill ha en bra karriär. Jag vill känna mig nöjd med min kropp som jag aldrig blir känns det som. Jag har höga krav på mig själv. För höga ibland. Jag lever inte livet och njuter av det som jag borde göra. Men vem fan gör det egentligen? Man klagar alltid på något i sitt liv och känner sig misslyckad någon gång i livet. 

IDAG känner jag mig misslyckad! Jag vet inte hur jag ska dra mig upp. Men en sak är säker, JAG SKA DRA MIG UPP! Jag ska bli det jag vill bli! Jag kan inte ta mig tillbaka i livet, därför ska jag sluta tänka på det som har hänt och sluta leva i det förflutna, och titta framåt istället och göra något ÅT FRAMTIDEN istället. Gör jag inte något åt framtiden så kommer mitt förflutna alltid vara åt helvete. 

Jag har så mycket blandade känslor i min kropp nu som jag måste bearbeta. Både jobbiga känslor och mindre jobbiga. Ska jag må bra måste jag ta tag i detta.

Jag avslutar detta inlägget med att säga att jag tänker lägga ner bloggandet. Vet inte om jag kommer tillbaka. Just nu känner jag inte för att blogga mer faktiskt. Kanske återkommer, kanske inte.

Ha det så bra alla.. Kram Sanny

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback