Ny dag, nya tag!

2010-02-22 @ 13:23:58
Här kommer ett inlägg som jag skrev i morse. Men jag råkade stänga av datorn innan jag lade upp det. :)

Måndagen är här, dagarna går riktigt fort, och snart sitter jag och hjärtat på ett plan till vårt Thai. :) Längtan är för stor.
Sitter här och äter min fiberhavregryn med MASSA kanel på!! Ska snart gå och träna. Idag blir det träning TVÅ gånger. Ska först träna själv, plugga sen när mikael kommer hem ska vi äta Lax sen blir det ner till gymmet igen med M. Hårda tag nu när det snart är dax. Jag har redan gått ner mycket. den vikten jag är på nu, den har jag inte sett på vågen så länge som jag minns, dvs 12 år kanske? Och jag hade aldrig trott att jag skulle se den siffran igen. Men det gör jag och ska ner ännu mer. Det är så otroligt underbart att se att vågen visar något annat :) man blir bara mer motiverad och stark. Jag måste erkänna att jag har varit hård med dieten på senaste tiden. Jag och M hade ju alltid en FETTEsöndag som vi kallade den för, nu har vi ju inte ens det. Jag älskar mat och godis. Är en riktig godisnarkoman och därför är dagarna så tråkiga nu när man inte har något att längta efter (fettesöndagen) Men men, vad gör man inte för att gå ner. Jag har till och med tröttnat på att äta kyckling och vissa fisksorter. Grönsaker får jag inte ens ner mer. Så vi har inhandlat lite lax som man aldrig tröttnar på och som är en så otroligt nyttig fisk. Jag är så glad över att jag har lyckats komma så här långt, att jag faktiskt har börjat gilla min kropp mer och mer. Jag har tänkt på det att, det krävs mycket av en person att verkligen gå ner så mycket som man vill gå ner. Det finns så många människor som har det som nyårslöfte eller vanligt löfte ( jag är en av dom), men så slutar det oftast med att dom svälter sig själva hela veckan och sen är dom så trötta på det så att dom äter upp sig på helgerna. Så ligger det inte till om man vill gå ner, det handlar inte om att äta så lite som möjligt. Det handlar om att äta rätt, men små portioner OFTA. Jag har så många gånger tänkt - äter jag inte nu så blir jag smal. Men väntar man mer än 4 timmar mellan varje måltid så sätter det tyvärr sig på oönskade ställen istället. Det gäller att hitta ett sätt som man klarar av ett bra tag, alla kroppar är olika och alla klarar inte av allt.
Iaf, det jag ville säga är att många människor sätter stora mål men klarar inte det, och det handlar faktiskt om att vara stark och kunna säga NEJ till saker, inte - Ja men jag kan ta en liten bit. Tänk så många det är som behöver hjälp av proffs för att gå ner. Jag är glad över att jag har den viljan och att jag är så pass stark att jag inte behöver hjälp, fast jag är ett matvrak. :) Om jag kan, så kan du!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback