Hej kära läsare!

2009-11-19 @ 18:53:27
Har nästan precis kommit hem. Nu sitter jag här och äter Kycklingfilé med en tomat, lite gurka och en halv avokado. Till det dricker jag grönt te. Yummy. Ska snart bege mig bort mot Linda. Måste se hennes nya lägenhet. Idag har jag inte tränat. Jag tycker inte man ska träna varje dag, är inte bra för kroppen och sen vänjer den sig fortare vid det du gör på gymmet. Så jag tränar varannan dag förutom de helger jag tränar på lördagar med. Snart ska jag släppa gymmet på lördagar och simma då istället. Härligt och bra för kroppen. Testa så får ni se hur tröttsamt det är och HUR TRÖTT man är efteråt. Men jag älskar att känna att jag har tränat. Ni skulle hört mig första gången jag simmade (motionssimmade) på något år, jag var helt ledsen för jag kände inte att jag hade tränat som på ett gym, jag måste känna svetten rinna för att tycka att det varit ett bra träningspass. Gissa vad jag gör när jag kommer hem efter simningen, jag slocknar nästan i soffan. All min energi var borta ahaha, bara bevis på att simning är något riktigt effektivt. Men jag tyckte en timme var för mycket att simma, 40 minuter räckte för det tar riktigt hårt på kroppen, och man kände inte sig lika lost efteråt heller. Haha.

Nä nu får jag dra mig mot Linda! Ha en trevlig kväll!



Därför är simträning bra när du vill gå ner i vikt

ci  Allsidigheten. Du använder kroppens alla stora muskelgrupper.

ci  Tyngdlösheten. Under ytan väger vi bara tio procent av vår normala kroppsvikt. Detta ger mycket liten belastning på leder och ligament, vilket är bra bland annat för överviktiga.

ci Låg skaderisk. Till skillnad mot nästan alla andra sporter är risken för skador, olyckor och överträning minimal.

ci Ingen värk efteråt. I princip kan du simträna varje dag utan problem. Varför inte börja dagen med en tidig simtur?

ci Hjärtat trimmas. Pulsen blir hos de flesta 10–15 slag lägre i vatten än på land vid samma ansträngning. Hjärtats slagvolym, och syreupptagningen, ökar eftersom mer blod pumpas ut per slag.

ci  Ökad fettförbränning. När stora muskelgrupper aktiveras under lång tid, och ofta, bränns också mer fett. Men kom ihåg: du bör träna mer än 25 minuter åt gången, det är först då som fettförbränningen kommer i gång på allvar.

ci Slimmar kroppen. Simning attraherar främst kvinnor, eftersom det inte handlar om att bygga muskler, utan om att få en slank och naturligt snygg kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback