Powerwalk -Fågel

2008-09-19 @ 17:38:37
Nu är man hemma igen efter lite powerwalk med Sabbi. Var riktigt skönt och mysigt väder. Nu när man kollar ut så är det muligt...tur vi hade :) hann även med att diska och nu håller jag på att tvätta. Behövdes verligen haha.
Jag och Sabbi blev vittne till ett "självmord" idag.. haha så synd... vi fick syn på en skata (fågel) som hade knäckt sin vinge. Så stod den där vid Olympia där man kan svänga in och stanna. Sabbe ville ringa djursjukhuset men vi kom inte på nr dit, när sabbe började närma sig så sprang den ut precis på vägen och flyttade inte sig. Det kallar jag för självmord alltså. Så stod vi där och flaxade och skrek mot den att den skulle flytta på sig.. Bilar kommer i ilfart mot den och den duckar hela tiden, sen till sist kommer det en fet gubbe i sin gamla skrotiga bil och kör på den så den studsar till och poff så är fågel platt...och vi står där och med tårarna i ögonen. Stackars fågel, hade inte det lätt..
Nu tänkte jag städa liiite till sen fortsätta tvätta. Ska även beställa lite nya kläder. Visar plaggen jag ska beställa lite senare. :)

Här ser vi fågeln, sekunder efter springer han över på andra sidan och dör.


Sabbioufki<3


Sannyoufki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback