Pepparspray!

2008-10-10 @ 19:31:24
Jag har länge diskuterat med vänner och familj om hur kasst samhället är när det gäller regler för oss kvinnor (men även tusen andra saker). HUR vi ska försvara oss.. Nu är det ju olagligt med Pepparspray. Vi kvinnor har ingen chans att försvara oss mot en, eller flera män som får för sig att gå på oss...Det är verkligen helt sinnessjukt!
Men så gick jag in på aftonbladet och kollade runder lite där och NU vill riksdagsledamoten Magdalen Andersson legalisera Pepparspray. Smart kvinna det där. Men varför har man inte kommit på att ledalisera det INNAN...
Det är klart att vi ska kunna få gå emot och säga NEJ till äckliga idioter. I vissa fall måste man då helt enkelt ta till med pepparspray....Jag tycker iaf att det är bra idé fast dom skriver att det bli helt fel att legalisera det. Jag håller iaf med Magdalen :)

Har varit ute på min powerwalk och nu ska jag dricka te och kolla tv. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback