Mycket att göra

2008-10-08 @ 15:54:48
Känns som vi har hundra saker att göra i skolan nu. Vi ska göra PAPER om en sak vi är intresserade av inom CRm och Service management....vi får massa uppgifter av vår CRM lärare haha...idag fick vi ett häfte som hette " The path to customer centricity" Och allt står på engelska. Vi ska förklara efter att ha läst detta häftet, VARFÖR begreppet " customer centrcity" är relevant inom CRM. Kommer ta flera timmar för mig att läsa den texten haha. Vi ska snart vara färdiga med rapporten. AHHH...Haha men ibland är det helt enkelt så att man har tusen saker att göra i skolan sen helt plötsligt så är det lugnt ett tag.

Tänkte dra ner på gymmet idag men jag tycker det är så underbart fint väder så borde kanske gå ut och gå en runda istället och njuta av vädret...man får ju passa på nu medan det håller i.

Brossan har varit och köpt fler vita stenar till mammas gravplats..men det räcker ÄNNU inte..så nästa vecka ska jag iväg och lägga lite blommor och köpa resten av stenarna. När man ser gravplatsen så ser den inte så stor ut..men när man ska fylla stenarna så är det grymt mycket som ska fyllas...men det spelar ingen roll..så länge det blir fint hos vår ängel. Det är det viktigaste. Jag har inga planer på att plantera några blommor detta året eftersom vi planterade "vinter" blommor förra året men dom dog efter en vecka. Så det blir endast stenar nu,...snyggare än massa ruttna blommor.
Det känns så jobbigt samtidigt som skönt att gå till mammas grav.. Det jobbiga är att jag hela tiden tänker på att mamma ligger där under denna kalla jorden, då kommer tårarna..och att jag står och pratar med en sten. Det som är så skönt det är att det verkligen är hennes plats...hennes hem (fast hennes hem är i mitt och brossans hjärta) Och hon känns så närvarande när man står där och pratar... Min Älskade Mamma....Min Kämpe! Snart är det Bröstcancergalan, sist det gick så såg vi det tillsammans tror jag. Om det inte var förra året runt denna tiden också?
Den 14 Oktober är det 1år och 4 månader sedan du lämnade jorden för ett bättre ställe. Varje dag är en kamp för mig, som jag aldrig kommer vinna

Skänk gärna en slant till cancerfonden, Ingen kan göra allt, men alla kan göra något www.cancerfonden.se

Saknar även mina galna morbrödrar som alltid får mig att le för dom är så störda HAHA
Bild på syskonen (Maj 2007) 1 Månad innan mammas bortgång! Firar sin 50 års dag med sina brödrar
Hon föddes sist av 4, och lämnade oss först med, orättvist



Dagens EGO bild hehe



Kärlek till Familj & Vänner <3
Mammi...love you




Kommentarer

Postat av: Nicole

Det är så jobbigt att det gick så fort. Verkar som att fallet kanske var så med din mamma också. När hon satt där en månad innan.....

På något sjukt sätt är det skönt att veta att det finns andra som har gått igenom samma sak som jag har...

2008-10-08 @ 19:06:23
URL: http://niicooleee.blogg.se/

Postat av: Nicole

Jag förstår precis vad du menar. Jag minns att jag satt på sjukhuset när hon låg i respirator och man tänkte på hur man ville måla hennes naglar och färga hennes hår. Och tänkte att hon är snart hemma då ska jag se till att åka dit och ha en riktig mamma-dotter-dag...



Några dagar senare gick hon bort.





Jag har också insett det nu. Det var så många som ville trösta och visa sitt stöd, men det blir så fel. De säger så fel saker. Det gör ju inget, för man vet ju själv knappt vad man vill höra. Men de få saker jag har fått höra, som kändes rätt, är sånt som kommit från personer som vet.

2008-10-08 @ 19:30:47
URL: http://niicooleee.blogg.se/

Postat av: Anonym

Ja alltså innan min mamma förlorade medvetandet och blev okontaktbar så pratade vi om att ändra tvätt -tid för att hon snart skulle komma hem igen och då skulle vi tvätta..så sjukt alltså. Men hon kom aldrig hem. Men jag kan bara säga en sak,var stark, eller försök..det har fått ett år och fyra månader sen min mamma lämnade mig och än idag förstår jag inte och får panik...jag försöker hålla mig stark men ibland går det inte. Och vill du snacka med mig som gått igenom samma sak, så ställer jag gärna upp för jag vet att det är viktigt att prata, hade velat finnas där för såå många som känner för att prata ut om det. För det är verkligen jobbigt att förlora någon Speciellt en förälder när man är så ung eller ett barn..Så vill du prata så säg till.

2008-10-08 @ 20:44:30
URL: http://sannyball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback